a

Daisypath Anniversary tickers

daisy path

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, June 10, 2010

alkisah seorang suami


semalam sebelum tidur..ensuami ajak saya bersembang...walau dalam kepenatan sempat lagi ensuami nak bersembang...saya agak ni mesti hal penting...rupa rupanya hal kawan dia yang nak mintak advise....hmm ensuami bgtau saya yang kawan dia (yang saya pun kenal) got a big big big problem...tapi pada saya problem tu dia yang cari sendiri...maunya tak..dia stuck in the scandal yang dia cipta sendiri...tu laa...sapa suruh....dah ada wife yang cantik..cun melecun...anak dah berderet pun still nak buat hal..hm nie lah kaum adam..tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada...sekali sumenya takda hmm baru lah jadi anjing dengan bayang2.....well kitorang pun berkongsi idea untuk disampaikan kepada kawan ensuami...saya just kata leave that stupid woman(i mean scandal) because demi wife yang telah sacrifice everything and demi anak2 yang still dahagakan kasih sayang mak ayah diorang....tapi ntahla kan kalau dah mabuk air sejuk nie..hmm kita cakap apa pun tak pakai....bila terhantuk baru nak terngadah...tapi sebelum saya pejam kan mata semalam sempat jugak saya harap yang ensuami saya akan setia dengan saya dan akan sentiasa menyayangi Chentahati kami....para isteri pun kenalah main peranan yang besar...tanggungjawab untuk jadi seorang isteri bukannya mudah....amat2 lah berat...kita kena buat yang terbaik kat hubby kita..harta benda..meterial tu sume tak penting...apa yang penting kasih sayang yang ikhlas..kejujuran dan ketulusan hati masing2 untuk mencintai...menyayangi dan mengasihi....insyaalah if ada sume benda nie dalam resipi rumah tangga kita..bahtera kita tidak akan tenggelam walaupun skali sekala mungkin ada umbang ambing dek angin yang kadangkala bertiup kencang..apapun saling tolak ansur..kepercayaan tu penting...

No comments:

Post a Comment